Produktinformation
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
- S & S-systemet använder vevlägesgivare, kampositionssensor, om sådan finns, MAP-sensor, cylinderhuvudets temperatursensor och en exklusiv slaggivare som detekterar detonering eller knackar medan motorn körs
- Knock-sensorn gör det möjligt för ECU att automatiskt justera tändningstiden för att eliminera knock närhelst det inträffar
- Optimerar kraft och bränsleekonomi
- Intelligent gnistteknikens antennmodul kräver en installationssats som måste köpas separat
- Extra högspänningsspole finns också: designad för S & S-variabel bränsleinsprutningssystem är enkelspolen faktiskt två separata spolar i en enda förpackning; spoleimpedans 3 ohm per spole (säljs separat)
- Gjord i USA
- OBS: Ej för bränsleinsprutade modeller.
- OBSERVERA: Rekommenderas inte för kickstart-applikationer om inte en kampositionssensor används. Motorer som använder vevaxelpositionssensorer är svåra att sparka start.
- OBS: S & S IST antändningsmoduler tillverkad efter 10-1-03 (serienummer börjar med "E" eller högre bokstav) innehåller redan programvara som stöder Guardian Diagnostic System. Dessa moduler fungerar i alla applikationer utom 2004-05. Moduler tillverkade efter 10-1-05 (serienummer börjar med "G" eller högre bokstav) är kompatibla med 04-05 modeller utöver de andra angivna applikationerna.