Produktinformation
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
Bromsning är redo att revolutionera konceptet med broms: en handling så enkel som att bromsa kommer att bli en ny upplevelse... Du kommer inte att tro dina fingrar.
- Helt
- Oberoende
- Reglering
- Skruv &
- Trailing-link (Helt oberoende justeringsskruv och förskjutningslänk)
F.I.R.S.T. är det nya bromssystemet från Braking, unikt och helt förnyat i sina huvudfunktioner, just den FÖRSTA av en ny era.
Ett helt nytt projekt, 100% tillverkat i Italien och CNC-bearbetat, resultatet av vår erfarenhet från tävlingsbanorna.
"First" garanterar skräddarsydd bromsning tack vare den nya designen som kommer att låta dig hantera bromsens ergonomi OAVSETT den hydrauliska justeringen.
En dräkt som du kan anpassa genom valet av olika möjliga anpassningar.
- 9mm eller 10mm patron
- ny utbytbar LINK (tre storlekar tillgängliga)
- kompatibel med skivtjocklek upp till 3mm UTAN användning av distanser (utan att demontera oket)
"TAILOR MADE" är en av våra uppdrag: att ge en broms som passar alla, perfekt för varje disciplin och anpassningsbar enligt de olika behoven hos varje förare.
.. du kommer inte att tro dina fingrar!
Vad som har ändrats:
- Lättare, styvare huvudcylinder och ok. Det väger 60gr mindre än IN.CA.S. 2.0
- Ny hydraulisk reglering OBEROENDE från justeringen av handtagspositionen
- Möjlighet att enkelt byta länk och därmed reaktionsarmen på handtaget, för ökad kraft upp till (+26%) jämfört med IN.CA.S. 2.0.
- Ny, tunnare pumpkassett med fler hål för smörjning och polerad kolvkammare för bättre kolvflöde
- Ny huvudcylindertank med ökad oljevolym (+10%) och enkel oljeupptagning även i omvänd position
- Nytt membransystem och pumplock för exakt separation mellan olja och luft. Undvik problem som oljeemulsioner, plötsliga tomrum i handtaget, luftproblem efter att ha hanterat handtaget med den vertikala cykeln, och slutligen bättre hantering av förändringen av oljevolymen
- Enklare luftningsförfarande - med inbyggd luftningsnippel i högsta position, för att göra luftningen snabbare och mer effektiv
- Nya monteringshål för oket, för bättre och snabbare centrerande av oket på ramen
- Ny bromsbeläggsstift med säkerhetsklämma
- Modifierad geometri och toleranser för O-ringens boende i oket för bättre kolvåtergång och snabbare oljeflöde
- Möjlighet att installera 3 mm tjocka skivor direkt – utan behov av distans, och utan att demontera oket
Allt detta gör F.I.R.S.T. överlägsen IN.CA. S när det gäller anpassnings- och prestandamöjligheter, men framför allt gör det systemet ENKLARE att montera, lufta och underhålla.
Vad som är möjligt att anpassa: