Generell information
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
Uppgradera din motorcykel med Hjuldistans Pro Bak RFX, en premiumprodukt inom kategorin mx/crossdelar/däcktillbehör. Tillverkad av 7075-T6 aluminium, är dessa hjuldistanser både lättare och mer hållbara än OEM. De är färganodiserade för att öka hållbarheten, vilket minskar ytslitaget och minimerar mängden smuts som kommer in i navet - detta förlänger livslängden på lagret.
Varje hjuldistans har en bakre läpp för att hålla dem på plats i tätningarna, vilket minskar risken för att de faller ut under underhåll och påskyndar hjulbyten. Dessa hjuldistanser är CNC-maskinerade för en tajtare tolerans och maximal prestanda.
Finns i flera attraktiva färger: blå, grön, gul, orange och röd för att matcha din motorcykel och personliga stil. Används och testas av många topp Grand Prix och British Motocross team, så du kan lita på RFX kvalitet och prestanda.
Installationen är enkel, med tydliga instruktioner för att få din motorcykel uppgraderad och redo för action på nolltid.
Med Hjuldistans Pro Bak RFX, är du alltid ett steg före konkurrenterna!
Produktinformation
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
Pro Series Hjulspacers
RFX Pro Series hjulspacers är lättare och mer hållbara än OEM.
Tillverkade av 7075-T6 aluminium och färganodiserade för ökad hållbarhet. Detta hjälper till att minska ytslitage och minskar mängden smuts som kommer in i navet vilket i sin tur förlänger lagrets livslängd.
Designade med en bakre läpp för att hjälpa dem att haka fast i tätningarna, detta minskar risken för att de faller ut under underhåll, vilket påskyndar hjulbyten.
RFX-produkter testas och används av många topp Grand Prix- och brittiska motocrossteam.
- 7075-T6 Aluminiumkonstruktion.
- Färganodiserad för hållbarhet.
- Maskinbearbetad bakre placeringsläpp.
Tag Line
CNC-bearbetad
För en tätare tolerans
Monteringsinstruktioner
- Börja med att motorcykeln står på en boxställning med hjulen lyfta från marken.
- Ta bort den stora axelmuttern och lossa eventuella klämbultar på den nedre gaffelbenet.
- Ta bort axeln från hjulet, detta kan kräva användning av en mässingsstans och hammare om det sitter hårt.
- Framhjulet kan nu tas bort.
- Bakhjulet bör nu vara tillräckligt löst för att skjutas framåt och lyfta kedjan från det bakre drevet.
- Bakhjulet kan nu tas bort.
- Ta bort hjulspacers från hjulen.
- Rengör runt tätningarna med kontaktrengöringsmedel som Maxima Electrical Contact och smörj om under tätningen.
- Montera de nya hjulspacers.
- Se till att öppna bromsbeläggen inuti bromsoket för att ge dig extra utrymme när du monterar om hjulet.
- Montera om hjulen och tryck igenom axlarna.
- Montera om kedjan och ställ in rätt kedjespänning genom att justera axelblocken.
- Åtdra de stora axelmuttrarna till rätt vridmomentinställning.
- Med motorcykeln av stället pumpa framgafflarna upp och ner för att rikta in framgafflarna och dra sedan åt klämbultarna.
- Pumpa slutligen bromsarna för att rikta in bromsoken.