Generell information
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
Uppgradera din MX eller Cross med Bromspedal PRO ST RFX, designad och testad för att prestera på högsta nivå. Tillverkad av 7075-T6 aluminium, denna bromspedal är både robust och lätt. Den har en OEM typ smidd axel med en slät finish för att minska slitage.
Den flexibla spetsen är CNC bearbetad i massivt aluminium och har en fjäderbelastad roterande tipp som vid påverkan, såsom i en spår, kommer att snurra för att minska skador. Spetsen har även ståltänder för att hjälpa till att greppa i leriga förhållanden.
Bromspedalen inkluderar också en kabelbromssnake, som hjälper till att förhindra att pedalaxeln böjs vid en kollision. Den finns tillgänglig i flera färger, inklusive grön, gul, svart & grön, svart & orange, svart & blå, svart & gul, svart & röd och titan.
Med Bromspedal PRO ST RFX får du en produkt som kombinerar prestanda, hållbarhet och stil. Den är perfekt för både professionella förare och entusiaster som vill ha det bästa för sina fordon.
Observera: Montering krävs. Se produktbeskrivningen för detaljerade instruktioner.
Ge din cykel den uppgradering den förtjänar med Bromspedal PRO ST RFX!
Produktinformation
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
RFX Pro Series Bromspedal
RFX Pro Series Bromspedaler är designade och testade på högsta nivå.
Pro Series Bromspedaler är tillverkade av 7075-T6 aluminium och har en OEM-typ smidd axel, en slät yta på axeln hjälper till att minska slitaget som är förknippat med en räfflad design.
Pro Series Flexibla spetsar är CNC-frästa i massiv aluminium och har en fjäderbelastad roterbar spets som vid påverkan, till exempel i en spår, kommer att snurra för att minska skador. Spetsen har också ståltänder för att hjälpa till att greppa i leriga förhållanden.
Pro Series Flexibla spetsar har också ett stopp på den roterande spetsen, detta stoppar spetsen vid 90 graders rotation för att förhindra skador som kan uppstå om spetsen roterar under kopplingskåpan.
Pro Series Bromspedaler har också en kabel bromssnok, detta hjälper till att förhindra att pedalaxeln böjs runt vid en kollision.
Tagline:
CNC Flexibel Spets
För att minska skador vid påverkan
Kallsmidd Arm
För förbättrad kärnstyrka
Egenskaper:
- Tillverkad av 7075 rymdaluminiumkonstruktion.
- T6 värmebehandlad för att öka draghållfastheten.
- Smidd axel för ökad kärnstyrka.
- Slät axeldesign för att minska ytans slitage.
- CNC-fräst massiv flexibel spets.
- Roterande åtgärd minskar skador vid påverkan.
- Stålinsatständer för ökat grepp.
- Mekaniskt stopp på spetsen.
- Inbyggd bromssnok.
- Färganodiserad för att förhindra korrosion.
- Laseretsad logotyp.
Monteringsinstruktioner:
- Börja med att notera var höjden på pedalens spets är i förhållande till fotpinnen.
- Ta bort R-klämman eller splitstiften från baksidan av bromsbulten som ligger bakom ramen.
- Ta bort pivotbulten som håller pedalen till ramen.
- Koppla loss returfjädern från pedalen och låt den hänga.
- Snurra pedalen utåt så att splitstiften på baksidan av pedalens klyka exponeras.
- Ta bort detta splitstift och den lokaliserande tappen, bakbromspedalen kan nu tas bort.
- Ta bort oljetätningarna från den gamla pedalen, rengör och montera om på den nya pedalen.
- Rengör alla delar med ett mångsidigt smörjmedel som maxima MPPL, redo för återmontering.
- Montera om bromsklykan, lokaliseringsstiftet och splitstiftet.
- Montera om returfjädern.
- Applicera lite Maxima vattentätt fett på pivotbulten, rikta in pivot hålet och montera om bulten.
- Dra åt pivotbulten till det erforderliga vridmomentet enligt ägarhandboken.
- Montera om R-klämman/Splitstiftet på baksidan av pivotbulten.
- Med pedalen nu fäst, justera pedalhöjden till rätt position och spelrum, gör detta genom att lossa muttern ovanför klykan och vrida plungerbulten inåt eller utåt efter behov.
- Montera nu bromssnoken.
- Japanska modeller - Ta bort den nedre motorfästmuttern och brickan, byt ut den gamla brickan mot den nya brickan som är fäst vid bromssnoken.
- KTM-modeller - Ta bort den nya brickan som är fäst vid bromssnoken, lägg den åt sidan eftersom den inte behövs på KTM, slingra kabeln runt det nedre motorfästet och placera inuti krimpningen.
- Ställ in rätt spänning på bromssnoken, kom ihåg att tillåta att pedalen kan sträckas nedåt.
- Krimpa ihop passningen med hjälp av tänger och trimma bort överskottskabel.