Produktinformation
OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort
- Mer mellanspänning och toppmotor för gata- och dragcyklar. Dessa kammar arbetar med fasta eller hydrauliska lyftare till 6.000 varv / min med lagerventilfjädrar.
- Gjord i USA
- "A2" GRIND CAMS
- Cams bult i 66-84 (utom 80-81) Stora tvillingmotorer utan huvudarbete; På 80-81 motorer begränsar höjden på lagerhöljesventilstyrningarna fjädring (och kamlyft) till.430 "eller mindre
- Fler mellanklass och high-end power; tomgång opåverkad
- Fjäderresor och clearance, plus clearance vid huvudlager måste kontrolleras på 80 och senare modeller
- "AB" GRIND CAMS
- Bolt-in street cams har ett "A" intag och en lång varaktighet avgas för kallare körning och avancerad effekt
- Lämplig för hydrauliska lyftare
- "B2" GRIND CAMS
- Fler mellanklass och high-end ström för gata / remsa med slät tomgång; bästa kamera för 74/80 tum och små strokers
- Fjäderavstånd krävs och avstånd vid huvudlager måste kontrolleras
- "BH" GRIND CAMS
- En hydraulisk version av Andrews "B" slipkammar, för 48-84 Big Twin-modeller
- De flesta är inbyggda, men fjädringsavstånd kan krävas
- "C" GRIND CAMS
- Bästa produktionskamera tillverkad för stora gatumotorer
- Strokers från 84 till 96 inches kommer verkligen att slå på den här kameran
- Bredt vridmoment varierar från 2000 till 7000 + varv per minut
- "J" GRIND CAMS
- För milda gataapplikationer
- Lägg till mer kraft under varvtalet och bibehålla en slät tomgang
- Bult i utan huvudarbete
- "7" GRIND CAMS
- Uppgraderad version av original # 6 slip
- Bra street cam, speciellt för 84/88-tums slagare med maximalt vridmoment från 2 200 till 6 500 varv per minut
- OBS! På sena 77 och senare motorer ändrades tondiametern på kamaxeln, kugghjulet och ventilventilen. Dessa komponenter är inte utbytbara med komponenter i tidigare format om de bara ersätts i uppsättningar. Sena 77 och senare växelsatser identifieras med ett cirkulärt spår maskinbearbetat i kamaxelns yttre yta.