0
Select bike icon
Vilken modell kör du?
Hitta delar till ditt fordon
Hitta delar till
ditt fordon
Motoaction Logo
 
Snabb leverans logo
Snabb leverans
Lägsta prisgaranti logo
Prisgaranti
Öppet köp 90 dagar logo
Öppet köp 90 dagar
Select bike icon
Vilken modell kör du?
Hitta delar till ditt fordon
Hitta delar till
ditt fordon
Reedventil V-FORCE 4 MOTO TASSINARI

Generell bild - Produkten kan eventuellt skilja något från bilden.

Reedventil V-Force 4 Moto Tassinari

KRÄVER 2004SX INSUGSGUMMI
2 631 kr FRÅNPRIS

Passar produkten ditt fordon?


Denna produkt passar ditt fordon
DENNA PASSAR EJ DITT FORDON

Välj en annan modell genom att klicka på knappen Lägg till eller ta bort nuvarande modell genom att klicka på knappen Ta bort

Snabb Leverans
Snabb Leverans
Leverans inom 1-4 arbetsdagar
Generösa returer
Generösa returer
Hela 90 dagars öppet köp
Lägstapris-garanti
Lägstapris-garanti
Vi matchar konkurrenternas priser!
  • Artikelnr. 164268
  • Tillverkare: V-FORCE/MOTO TASSINARI
Tillverkad i USA Ja
Material 2 Carbon
Modell 2 V-Force 4
Stil 2 Single Stage
Typ 2 Reed Cage Assembly
Varumärke V-FORCE/MOTO TASSINARI
Typ Reedventil , Snäppa ihop
Antal i paket Paket
Modell V-Force 3 , V-Force 4
Material Kolfiber/Gummi
Extra info kräver 2004SX insugsgummi
Tillverkarens Artikelnummer 10080266
Leverantörens Artikelnummer V417A
Finns i

Denna produkt passar passar följande modeller nedan. Vald sektion: MX / Motocross

Tillverkare Modell År Välj modell
HUSQVARNA TC 125 2016
HUSQVARNA TC 125 2017
HUSQVARNA TC 125 2018
HUSQVARNA TC 125 2019
HUSQVARNA TC 125 2020
HUSQVARNA TC 125 2021
HUSQVARNA TC 250 2017
HUSQVARNA TE 250 I 2018
HUSQVARNA TE 300 I 2018
HUSQVARNA TE 300 2014
HUSQVARNA TE 300 2015
HUSQVARNA TE 300 2016
HUSQVARNA TE 300 2017
HUSQVARNA TE 300 2018
HUSQVARNA TX 125 2017
HUSQVARNA TX 125 2018
HUSQVARNA TX 125 2019
KTM 125 SX 2016
KTM 125 SX 2017
KTM 125 SX 2018
KTM 125 SX 2019
KTM 125 SX 2020
KTM 125 SX 2021
KTM 125 XC-W 2017
KTM 125 XC-W 2018
KTM 150 SX 2016
KTM 150 SX 2017
KTM 150 SX 2018
KTM 150 SX 2019
KTM 150 SX 2020
KTM 150 SX 2021
KTM 150 SX 2022
KTM 150 XC-W 2017
KTM 150 XC-W 2018
KTM 250 EXC 2004
KTM 250 EXC 2005
KTM 250 EXC 2006
KTM 250 EXC 2007
KTM 250 EXC 2008
KTM 250 EXC 2009
KTM 250 EXC 2010
KTM 250 EXC 2011
KTM 250 EXC 2012
KTM 250 EXC 2013
KTM 250 EXC 2014
KTM 250 EXC 2015
KTM 250 EXC 2016
KTM 250 SX 2003
KTM 250 SX 2004
KTM 250 SX 2005
KTM 250 SX 2006
KTM 250 SX 2007
KTM 250 SX 2008
KTM 250 SX 2009
KTM 250 SX 2010
KTM 250 SX 2011
KTM 250 SX 2012
KTM 250 SX 2013
KTM 250 SX 2014
KTM 250 SX 2015
KTM 250 SX 2016
KTM 250 SX 2017
KTM 250 SX 2018
KTM 250 SX 2019
KTM 250 SX 2020
KTM 250 SX 2021
KTM 300 EXC 2004
KTM 300 EXC 2005
KTM 300 EXC 2006
KTM 300 EXC 2007
KTM 300 EXC 2011
KTM 300 EXC 2012
KTM 300 EXC 2013
KTM 300 EXC 2014
KTM 300 EXC 2015
KTM 300 EXC 2016
KTM EXC 150 TPI 2020
KTM EXC 150 TPI 2021
KTM EXC 250 Sixdays 2010
KTM EXC 250 Sixdays 2011
KTM EXC 250 Sixdays 2012
KTM EXC 250 Sixdays 2013
KTM EXC 250 Sixdays 2014
KTM EXC 250 Sixdays 2015
KTM EXC 250 Sixdays 2016
KTM EXC 250 TPI Sixdays 2018
KTM EXC 250 TPI Sixdays 2019
KTM EXC 250 TPI Sixdays 2020
KTM EXC 250 TPI Sixdays 2021
KTM EXC 250 TPI 2018
KTM EXC 250 TPI 2019
KTM EXC 250 TPI 2020
KTM EXC 250 TPI 2021
KTM EXC 300 Sixdays 2011
KTM EXC 300 Sixdays 2012
KTM EXC 300 Sixdays 2013
KTM EXC 300 Sixdays 2014
KTM EXC 300 Sixdays 2015
KTM EXC 300 Sixdays 2016
KTM EXC 300 TPI Erzbergrodeo 2020
KTM EXC 300 TPI Erzbergrodeo 2021
KTM EXC 300 TPI Erzbergrodeo 2022
KTM EXC 300 TPI Erzbergrodeo 2023
KTM EXC 300 TPI Sixdays 2018
KTM EXC 300 TPI Sixdays 2019
KTM EXC 300 TPI Sixdays 2020
KTM EXC 300 TPI Sixdays 2021
KTM EXC 300 TPI 2018
KTM EXC 300 TPI 2019
KTM EXC 300 TPI 2020
KTM EXC 300 TPI 2021
KTM XC-W 125 2019
KTM XC-W 150 2017
KTM XC-W 150 2019
KTM XC-W 150 2020
YAMAHA YZ 65 2018
YAMAHA YZ 65 2019
YAMAHA YZ 65 2020
YAMAHA YZ 65 2021
YAMAHA YZ 65 2022
YAMAHA YZ 65 2023
YAMAHA YZ 65 2024
YAMAHA YZ125 2005
YAMAHA YZ125 2006
YAMAHA YZ125 2007
YAMAHA YZ125 2008
YAMAHA YZ125 2009
YAMAHA YZ125 2010
YAMAHA YZ125 2011
YAMAHA YZ125 2012
YAMAHA YZ125 2013
YAMAHA YZ125 2014
YAMAHA YZ125 2015
YAMAHA YZ125 2016
YAMAHA YZ125 2017
YAMAHA YZ125 2018
YAMAHA YZ125 2019
YAMAHA YZ125 2020
YAMAHA YZ125 2021
Reedventil V-FORCE 4 MOTO TASSINARI

Generell bild - Produkten kan eventuellt skilja något från bilden.

Klicka på bilden för att förstora den

Reedventil V-FORCE 4 MOTO TASSINARI

Produktinformation

OBS, denna text är automatiskt översatt från Engelska. Renskrivning kommer inom kort

Den helt nya VForce4 bygger på den solida grunden som har gjort VForce3 till en sådan framgång de senaste 10 åren. Medan VForce3 har ständigt raffinerats genom åren är detta en komplett redesign av hela systemet. Vi säger skämt: "Det enda vi inte ändrade är bultmönstret." Men detta är faktiskt ganska sant. Alla komponenter som går in på att göra ett VForce-rörventilsystem har förändrats avsevärt sedan VForce3. Den unika utformningen av VForce-spolventilsystemet har dubbla spetsytans yta över en konventionell spolventilkonstruktion. Detta har två stora fördelar: 1) Reed petals reser bara halva avståndet som en konventionell reed ventil design för att få samma luftflöde. 2) Eftersom reed petals behöver bara färdas halva avståndet på det på en konventionell rörventil design, finns det större chans att de är helt öppna samt en bättre chans att försegla när de är "stängda". En reed petal aldrig "stänger" i klassisk mening, eftersom det alltid är i rörelse. Tänk på detta, en motor som arbetar med 8000 varv per minut resulterar i en öppning och stängning av lövblad 133 gånger på en sekund. Detta faktum skildar ljus på en annan VForce-fördel. Eftersom kronbladet bara reser halva avståndet, håller de i allmänhet längre, får de mindre slitage än reed petalsna på en konventionell reedventil design. STANDARD VFORCE REED VALVE FUNKTIONER

  • Dubbla spetsytans yta över en konventionell rörventildesign
  • Ökad nedre ände, starkare mellanklass och längre toppändning
  • Större effektivitet på grund av minskad reed petal resor
  • Mer luftflöde betyder mer hästkraft
  • Reduced reed petal wear
  • Skruvfri design eliminerar risken för att skruvar går igenom motor
  • Skruvfri design möjliggör snabba snedställningar av kronblad NYA OCH FÖRBÄTTRADE VFORCE4 FUNKTIONER
  • Helt nytt lövhalssystem, kolfiber och uppläggning
  • Pre-curved reed petal garanterar bättre tätning på spetsen
  • Bredare reedbur för maximal luftflöde
  • Kombinerat ristspetsområde ökade med 10,5% vilket resulterade i ökat totalt luftflöde
  • Airfoil form läggas till burspets för att öka lufthastigheten från yttre portar
  • Långtrådsstopp läggs till gradvis långsam petalspetshastighet, för ökad kronbladslängd
  • Reducerat frontområde av centrala vingen med 15,6% kombinerat med en mer aerodynamisk form